Kompetencije diplomiranih studenata i ishod procesa učenja
Ostvarivanjem ciljeva programa, student stiče opšte sposobnosti:
- sposobnost istraživanja, predviđanja i rešavanja poslovnih problema i posledica pojava na poslovanje preduzeća;
- sposobnost kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja, ovladavanje metodima, postupcima i procesima istraživanja, u cilju razvoja kritičkog i samokritičkog prosuđivanja uz primenu etičkih principa;
- sposobnost primene znanja u praksi;§ samostalnost u stručnom radu i donošenju poslovnih odluka;
- razvoj komunikacionih sposobnosti i veština, posebno u međunarodnom okruženju;
- kolegijalnost i lojalnost prema poslodavcima, smisao za saradnju i prihvatanje kritike;
- razumevanje i poštovanje profesionalne etike.
Ostvarivanjem ciljeva programa student stiče predmetno-specifične sposobnosti:
- temeljno poznavanje i razumevanje discipline ekonomske struke;
rešavanje konkretnih poslovnih problema uz upotrebu naučnih i stručnih metoda i postupaka; - korektno vladanje osnovnim znanjem i povezivanje znanja iz raznih oblasti;
- sposobnost istraživanja u literaturi i praksi, plasiranja informacija u odgovarajući stručni okvir, uz praktičnu primenu propraćenih novina;
- razvoj veština i sposobnosti u primeni znanja u pojedinim stručnim oblastima u okviru vežbi i seminarskih radova za pojedine predmete;
- primena informacijsko-komunikacione tehnologije i informacionih sistema, koji će se u najvećoj meri uključivati u izvođenje pojedinih predmeta, dok sukod studija na daljinu informaciono komunikacione tehnologije uključene i u sam način izvođenja studija.
Ishod procesa učenja je: sticanje znanja u oblasti ekonomskih nauka, koja su rezultat prethodnog obrazovanja, i koja omogućavaju korišćenje odgovarajuće literature; razumevanje profesije za koju se student obrazuje i sposobnost samostalne primene stečenih znanja u obavljanju radnih zadataka; sposobnost za timski rad; veština prenošenja znanja i njegovog širenja; sposobnost kontinualnog obrazovanja.
Nastavni program svakog predmeta u nastavnom planu osnovnih strukovnih studija u okviru Fakulteta za poslovne studije Megatrend univerziteta u školskoj 2013/2014. izbodovan je po principima Bolonjskog procesa i sistemu ESPB (ECTS). Svaki predmet nosi odgovarajući broj kredita, kako bismo bili u prilici da informaciju o tome ponudimo našim studentima po zahtevu odgovarajućih tela inostranih univerziteta, ukoliko žele da tamo nastave studije ili nostrifikuju diplomu. Na taj način bi bili u prilici da proprate inostrana dostignuća u razvoju struke, nauke, tehnike i tehnologije i podrže kreiranje stručnjaka za vođenje biznisa i operacionalizaciju radnih zadataka na svim nivoima u organizaciji, u preduzećima različitih vrsta delatnosti, svih oblika vlasništva koja posluju u različitim okruženjima.
Na osnovnim strukovnim studijama neprekidno i sistematski se prati i meri efikasnost obrazovnog i nastavnog procesa kroz praćenje, merenje i sprovođenje mera za unapređenje kvaliteta studijskog programa, nastavnog procesa, procesa održavanja ispita, ocenjivanja i vrednovanja studenata, izbora nastavnika i saradnika i njihovog rada, rada administrativnih radnika , udžbenika i druge literature neophodne za pripremu ispita, prostornih, tehničkih i tehnoloških resursa, upravlјanja i organizacije. U pripremi i realizaciji navedenih procesa učestvuju svi zaposleni i studenti. Kontrola kvaliteta se sprovodi kontinualno na svim nivoima organizacije. Klјučni učesnik tog procesa je student.
Mere za pobolјšanje kvaliteta uvek se sprovode ukoliko je obrazovni proces realizovan ispod traženog i postavlјenog nivoa kvaliteta. Na taj način postajemo svesni nedostataka koji se pojavlјuju u poslovanju, i u prilici smo da blagovremeno utičemo na njihovo prevazilaženje. Takođe, u prilici smo da unapređujemo obrazovni proces, iako nije realizovan ispod nivoa kvaliteta. To znači da je svrha provere kvaliteta njegovo održavanje i, po mogućstvu, povećanje.
Nastavni plan i program – osnovne poslovne strukovne studije školska 2012/2013. (preuzeti na linku)
Наставни план и програм – основне пословне струковне студије школска 2014/2015
Шифра | Назив предмета | С | Тип | Статус предмета | Часови активне наставе | Остали часови | ЕСПБ | |||
П | В | ДОН | ||||||||
ПРВА ГОДИНА | ||||||||||
1. | ФОСС14МЕН | Менаџмент | I | СА | ОЗ | 3 | 3 | 10 | ||
2. | ФОСС14МАЕ | Макроекономија | I | НС | ОЗ | 3 | 3 | 8 | ||
3. | ФОСС14ПИНФ | Пословна информатика | I | СА | ОЗ | 2 | 2 | 7 | ||
4. | ФОСС14ПМАТ | Пословна математика | I | СА | ОЗ | 2 | 2 | 7 | ||
5. | ФОСС14МИЕ | Микроекономија | II | НС | ОЗ | 2 | 2 | 8 | ||
6 | ФОСС14ОМАР | Основи маркетинга | II | НС | ОЗ | 2 | 2 | 7 | ||
7. | ФОСС14СТАТ | Статистичка анализа и вероватноћа | II | АО | ОЗ | 2 | 2 | 8 | ||
8. | ФОСС14ЕЈ1 | Енглески језик 1 | II | АО | ОЗ | 4 | 4 | 5 | ||
Укупно часова активне наставе на години студија =600 | 60 | |||||||||
ДРУГА ГОДИНА | ||||||||||
9. | ФОСС14РАЧ | Рачуноводство | III | СА | ОЗ | 3 | 3 | 10 | ||
10. | ФОСС14ОФИН | Основи финансија | III | СА | ОЗ | 2 | 2 | 10 | ||
11. | ФОСС14ТИ | Теорија игара | III | СА | ОЗ | 3 | 3 | 9 | ||
12. | ФОСС14ПОП | Пословно право | III | АО | ОЗ | 2 | 2 | 8 | ||
13. | ФОСС14ОМП | Основи међународног пословања | IV | СА | ОЗ | 3 | 3 | 10 | ||
14. | ФОСС14ЕЈ2 | Енглески језик2 | IV | АО | ОЗ | 4 | 4 | 4 | ||
Изборни предмет 1(студенти бирају 1 од 2): | ||||||||||
15. | ФОСС14ММАР | Међународни маркетинг | IV | НС | ИБ | 3 | 3 | 9 | ||
16. | ФОСС14ОТМ | Основи технолошког менаџмента | IV | НС | ИБ | 3 | 3 | 9 | ||
Укупно часова активне наставе на години студија =600 | 60 | |||||||||
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||||||
17. | ФОСС14ИМЕН | Интеркултурни менаџмент | V | НС | ОЗ | 3 | 3 | 5 | ||
18. | ФОСС14ПРЕД | Предузетништво | V | НС | ОЗ | 3 | 3 | 5 | ||
Изборни предмет2 (студенти бирају 1 од 2): | ||||||||||
19. | ФОСС14БЕР | Берзе и финансијска тржишта | V | СА | ИБ | 4 | 4 | 8 | ||
20. | ФОСС14ЛОГ | Логистика | V | СА | ИБ | 4 | 4 | 8 | ||
21. | ФОСС14ОУЉР | Основи управљања људским ресурсима | VI | АО | ОЗ | 2 | 3 | 8 | ||
22. | ФОСС14ФИНМ | Финансијски менаџмент | VI | НС | ОЗ | 3 | 2 | 5 | ||
23. | ФОСС14ОПО | Организационо понашање | VI | НС | ОЗ | 2 | 3 | 5 | ||
Изборни предмет 3(студенти бирају 1 од 2): | ||||||||||
24. | ФОСС14МЕБ | Међународно банкарство | VI | НС | ИБ | 3 | 2 | 9 | ||
25. | ФОСС14МОП | Менаџмент операција | VI | НС | ИБ | 3 | 2 | 9 | ||
26. | ФОСС14СТРП | Стручна пракса | 5 | |||||||
Завршни рад | 10 | |||||||||
Укупно часова активне наставе на години студија =600 | 60 | |||||||||
Укупно часова активне наставе у свим годинама студија =1800 | 180 | |||||||||
Укупно ЕСПБ бодова | 180 |